Jump to content
Invision Board France

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. fanfan

je vends ma licence ipb 4.4.7

bonsoir je vends ma licence 150 euros merci d avance pour toute offre ma licence a peine 15 jours avec store
  3. Today
  4. Last week
  5. Whether you call them Champions 🤩, Advocates 🌟, or Superusers 🏆, every community contains an elite group of members that carries 🏋 the community. They don't just drink the kool-aid 💧. They mix, chug, and swim 🏊‍♀️in the community kool-aid. Learn 🔢 four community management concepts about Superusers in less than 🕓 four minutes. 1. 90-9-1 Rule (aka "1% rule"): The 90-9-1 principle refers to the lopsided inequality of user engagement that 90% of users are lurkers 🙈, 9% of members contribute from time to time 🙉, and 1% of users 😸 account for almost all contributions. Superusers are the 1%. 2. Intrinsic Motivator: Motivation that comes from internal motivation💖, rather than any external rewards. This could be a sense of satisfaction 😃, pride 😤, ownership, loyalty, friendship 🤗, or other emotional and internal motivator. Long-term superusers 🏃 are wired to intrinsic motivation. Tapping into intrinsic motivation is key to providing new motivation for superusers. 3. Spiral of Silence: Be careful ⚠️, however, that your superusers don't overwhelm 🛑 the conversation which can lead to the Spiral of Silence: a theory that as the vocal minority becomes louder 📢, other members adopt the same views or fail to share opposing views. You'll need to privately manage this vocal minority, especially if they're negative 💢. 4. Work Out Loud 💬: An engagement practice for superusers to visibly share 🗣 their work online in your community. It offers opportunities for superusers and members to openly share 👯 their knowledge, generosity, purposeful discovery, and growth ✨. Usually entire point ✴️ of communities of practice. Lire l’article complet
  6. fanfan

4.4 ipb .4.4.7 connexion

bonsoir a tous voila j 'ai un petit soucis quand je me connecte dans le qui est en ligne je vois tous les membres en anonyme une idee ? merci de vos reponses
  7. fanfan

4.4 erreur

bonsoir j 'ai trouve cela peut aider c etais un addons qui n etais plus valide . merci pour votre aide
  8. cybero

4.4 erreur

Bonjour Utilises-tu un thème personnalisé ? As-tu essayé de faire ce qui est indiqué ?
  9. fanfan

4.4 erreur

bonjour a tous voila suite a une mise a jour j 'ai cette erreur . Merci de vos réponses . [[Template core/front/global/footer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]
  10. Zorro_X

Tables phpmyadmin

Ma BDD fait presque 2Go... Vous avez de la marge... Par contre sur la capture d'écran je vois du MyISAM, c'est un format qui permet de gagner de l'espace disque dans l'hébergeur mais non-préconisée par IPS. Suite à un problème (qui ne venait pas de là), j'ai tout remis en INNODB en suivant le conseil du support d'IPS : non seulement ça n'a pas résolu le problème mais ma BDD a doublé sa taille ! Je n'ai pas l'impression que ça ait amélioré quoi que ce soit non plus... Les tables les plus grosses chez nous sont l'index des posts (core_search_index/~500Mo) et les posts (forums_posts/~450Mo). L'index des posts est une table qui peut être reconstruite, pour une grande BDD elle peut être ignorée lors d'une sauvegarde/restauration. Sa reconstruction peut cependant prendre plusieurs heures.
  11. fanfan

je vends ma licence ipb 4.4.7

bonjour je ne la vend plus merci
  12. Alexandre.

Tables phpmyadmin

Salut, en général, je coche toutes les cases pour l'optimiser oui, je me contente de ça uniquement. Une fois, j'ai eu une très mauvaise surprise en modifiant quelques paramètres dessus et j'ai du réinstaller le site tout en entier. En revanche, que veux tu dire par "paramétrer l'admin pour limiter les logs" ? Merci !
  13. bonjour je vends ma licence a peine un mois il y a invinsion board power 4.4.7 plus Store Magasin qui ma couter 275 euros merci de vos message conctez moi
  14. Earlier
  15. MasterGone

Tables phpmyadmin

Je ne te conseille vraiment pas de toucher à ta base de données. La seule chose à faire est d'optimiser de temps en temps les tables qui ne le sont pas. Pour le reste, il faut juste paramétrer l'admin pour limiter les logs si tu veux optimiser la taille de ta bdd. La bdd de mon forum fait 670 Mo, et encore, je viens de gagner 250 Mo en l'optimisant (plus de 900 Mo avant)... il faut dire que cela faisait un bail que je ne l'avais pas fait.
  16. Think about all the different touchpoints where you try to connect with members: forum discussions, blog comments, personal messages, email newsletters, weekly meetings, and perhaps offline events. You write witty and clever messages. You dedicate an entire section of your community to welcome and hello topics. You spend enormous amounts of time trying to elicit engagement from members. What if I told you that there’s one touchpoint that you consistently overlook where members reach out to you, some for the very first time? You receive messages every day and every week from users through the Contact Form. It’s one of the most common touchpoints that you’ll ever experience with members. Unfortunately, most admins gloss over messages through the contact form, because we think it’s secondary to the activity in the community. That’s not true! As a touchpoint to your community, the interactions through the Contact Form are as important as any other user-facing activity. In fact, because members proactively reach out – some for the very first time – this is likely one of the biggest opportunities where you consistently under-engage. It’s time to fix this gap. Here are examples on how to effectively respond to 2 different types of messages from the Contact Form. Let’s look at some sample responses with a fictional online community “Toronto Birding Society” (Note: I know nothing of birdwatching or Toronto). Responding to Guidance Questions Many questions you receive through the Contact Form are “guidance” questions. These are questions that ask about function and features such as “how to?” and “how do I?” The tone is usually neutral, and the intent is positive (eg. to learn). These questions are easy-to-answer and the responses usually involve instructions, step-by-step details, and screenshots. If you only respond to the specific inquiry, however, you miss out on all the potential of member growth: to affirm the relationship, recognize his contributions, instill community culture, and ultimately encourage the member to contribute in a more meaningful manner. Example: Responding to Negative Sentiment Questions The next type of question you receive through the Contact Form are questions of “negative sentiment.” These are questions that ask to cancel, terminate, or suppress various functions because the user would like to disconnect from the community. Even though the tone is neutral, the intent is negative. Just like before, the questions themselves are easy-to-answer. However, if you took the inquiry at face value and answered the specific question, you end up losing the member! Your goal instead should be member retention: to investigate why he wants to leave, to re-affirm the strength of the relationship, recognize his past contributions, invite the member to revisit, and ultimately deflect the original inquiry. Conclusion Busy communities receive messages through the contact form daily and weekly. They’re a recurring part of our community management that we consistently overlook. It’s one of the greatest touchpoints you will ever have with a member, since the member is actively seeking growth (or regression) with the community. Your responsibility is to nudge them in the right direction. My recommendation is to write two templates: one for guidance questions, one for negative sentiment questions. This allows you to quickly provide a framework that can be filled in with personalized details. Use your replies to contact form messages as a way to not only answer the specific question, but grow the member and progress them along the member lifecycle journey. Lire l’article complet
  17. cybero

4.4 post masqué qui ne le sont plus...

J'ai fait quelques tests de mon côté... De mon point de vue c'est pas gagné, la mécanique n'est pas simple à automatiser Je ne vois pas non plus comment trouver ce qui peut clocher dans ta communauté Ce que j'ai pu constater, c'est que les messages masqués ont la valeur -1 dans la colonne queued de la table forums_post Mais je ne vois pas quoi en faire dans ton cas Je suis sec pour le coup désolé
  18. Soundamental

Renouvellement de votre suite

Moi je paye tout de ma poche (je veux pas de pub sur mon site et je ne sollicite pas mes membres, qui ne se proposent pas de payer non plus ), du coup, quand financièrement ça n'allait pas, je ne payais pas. Ca a bien duré 2 ou 3 ans sans payer (au moins 2 fois en 15 ans) et j'ai dû les contacter pour pouvoir renouveler, je ne pouvais pas le faire via le site officiel. Je ne fais pour ainsi dire jamais appel au support, et une des seules fois où je l'ai fait, ils se sont un peu foutu de ma gu... donc ça n'incite pas à le faire. Ils m'ont beaucoup déçu ce jour là. Depuis quelques années, j'essaye de renouveler tous les 6 mois et je continuerai tant que j'en aurai les moyens (ce n'est pas une priorité vu que ça tourne même sans licence à jour donc c'est un des premiers postes de dépense qui saute s'il faut faire des économies 😋). Je n'utilise que le forum.
  19. brian2palma

Salut, Non, je ne pense pas. On est tombé dessus par hasard ou plutôt ce sont des membres qui sont tombés dessus... Pour la requête, je ne sais pas dans quelle table chercher... A+ Laurent
  20. Zorro_X

Nous renouvelons la licence tous les 6 mois tant qu'on peut (financièrement parlant). Grâce à la boutique (module commerce) on arrive à vendre des "abonnements" de soutien pour financer la communauté (moyennant quelques petits privilèges) et aussi grâce à quelques goodies (autocollants, etc...).
  21. pidje

Vend ou echange Licence IPS4

1 avec core+forum (active jusqu'au 08/12/19) = 80€ il reste 2 licences disponible 1 avec core+forum+page (expirée) = 120€ 1 avec tous les addons (expirée) = 250€ pour celles expirée elle seront bien évidemment activé pour la vente , donc vous serez tranquille pour 6mois
  22. Alexandre.

4.4 Création d'un tableau avec IPS

Ah oui, effectivement, merci de ton retour et d'avoir montré quelques exemples. Je suis en plein apprentissage. Sinon, j'ai tout repris chez IPS, ils ont même fait un petit geste pour moi avec une petite réduction qui fait plaisir pour bon clients. J'ai pages et toutes les autres applis mais pas encore la maîtrise totale et surtout un gros manque de temps, ce que je déplore. Je vais essayer un peu. Niveau tableau en HTML j'y ai pensé mais pour ajouter ou supprimer des lignes, ça va être complexe en réalité. Avec pages et une BDD distincte, faut que je teste, j'avais pris un greffon mais il n'est pas totalement applicable à mon projet de tableau 😕
  23. cybero

De mon côté n'ayant que l'application Forum et mes membres participants à 80/90% aux frais généraux, je renouvelle quand besoin (Licence expirée et nouvelle version majeure / mineure X.Y.z)
  24. cybero

Hello En admettant que cela soit possible via une requête dans la base mais je doute un peu (Jamais testé) Sais-tu retrouver tous les posts en question ?
  25. brian2palma

Salut, Personne n'a une idée ? A+ laurent
  26. Security should never be an afterthought. Don't wait until an attack has compromised your site before you review your community's security. All too often, site owners consider increasing their security only when it's too late, and their community has already been compromised. Taking some time now to check and improve the security of your community and server will pay dividends. In this blog, we run down 8 ways that you can protect your community with Invision Community. We go through the security features you may not know about to best practices all communities should be following. 1. Set up Two Factor Authentication Invision Community supports Two Factor Authentication (2FA for short), and we highly recommend making use of this feature for your users, but especially for your administrative staff. 2FA is a system that requires both a user's password and a special code (displayed by a phone app) that changes every few seconds. The idea is simple: if a user's password is somehow compromised, a hacker still wouldn't be able to log in to the account without the current code number. You may already be familiar with 2FA from other services you use. Apple's iCloud, Facebook and Google all offer it, as do thousands of banks and other security-conscious businesses. Invision Community supports 2FA via the Google Authenticator app (available for iOS and Android) or the Authy service, which can send codes to users via text message or phone call. You can also fall back to security questions instead of codes. You can configure which members groups can use 2FA, as well as requiring certain groups to use it. Recommendation: Require any staff with access to the Admin Control Panel or moderation functions to use 2FA. This will ensure that no damage will occur should their account passwords be discovered. Allow members to use 2FA at their discretion. 2. Configure password requirements The password strength feature displays a strength meter to users as they type a new password. The meter shows them approximately how secure it is, as well as some tips for choosing a good password. While you can leave this feature as a simple recommendation for users, it's also possible to require them to choose a password that reaches a certain strength on the meter. Recommendation: Require users to choose at least a 'Strong' password. 3. Be selective when adding administrators Administrator permissions can be extremely damaging in the wrong hands, and granting administrator powers should only be done with great consideration. Giving access to the AdminCP is like handing someone the keys to your house. Before doing so, be sure you trust the person and that their role requires access to the AdminCP (for example, would moderator permissions be sufficient for the new staff member?). Recommendation: Don't forget to remove administrator access promptly when necessary too, such as the member of staff leaving your organization. Always be aware of exactly who has administrator access at any given time, and review regularly. You can list all accounts that have Administrative access by clicking the Administrators button under staff on the Members tab. 4. Utilize Admin Restrictions In many organizations, staff roles within the community reflect real-world roles - designers need access to templates, accounting needs access to billing, and so forth. Invision Community allows you to limit administrator access to particular areas of the AdminCP with the Admin Restrictions feature, and even limit what can is done within those areas. This is a great approach for limiting risk to your data; by giving staff members access to only the areas they need to perform their duties, you reduce the potential impact should their account become compromised in future. Recommendation: Review the restrictions your admins currently have. 5. Choose good passwords This seems like an obvious suggestion, but surveys regularly show that people choose passwords that are too easy to guess or brute force. Your password is naturally the most basic protection of your AdminCP there is, so making sure you're using a good password is essential. We recommend using a password manager application, such as 1password or LastPass. These applications generate strong, random passwords for each site you use, and store them so that you don't have to remember them. Even if you don't use a password manager, make sure the passwords you use for your community are unique and never used for other sites too. Recommendation: Reset your password regularly and ensure you do not use the same password elsewhere. 6. Stay up to date It's a fact of software development that from time to time, new security issues are reported and promptly fixed. But if you're running several versions behind, once security issues are made public through responsible disclosure, malicious users can exploit those weaknesses in your community. When we release new updates - especially if they're marked as a security release in our release notes - be sure to update promptly. Invision Community allows you to update to the latest version via the AdminCP. You no longer need to download a thing! Recommendation: Update to the latest version whenever possible. Remember, with Invision Community's theme and hook systems, upgrades to minor point releases should be very straight forward. 7. Restrict your AdminCP to an IP range where possible If your organization has a static IP or requires staff members to use a VPN, you can add an additional layer of security to your community by prohibiting access to the AdminCP unless the user's IP matches your whitelist. This is a server-level feature, so consult your IT team or host to find out how to set it up in your particular environment. Recommendation: Consider IP restriction as an additional security layer when you are not able or willing to use 2FA. 8. Properly secure your PHP installation Many of PHP's built-in functions can leave a server vulnerable to high-impact exploits, and yet many of these functions aren't needed by the vast majority of PHP applications you might run. We, therefore, recommend that you explicitly disable these functions using PHP's disable_functions configuration setting. Here's our recommended configuration, although you or your host may need to tweak the list depending on your exact needs: disable_functions = escapeshellarg,escapeshellcmd,exec,ini_alter,parse_ini_file,passthru,pcntl_exec,popen,proc_close,proc_get_status,proc_nice,proc_open,proc_terminate,show_source,shell_exec,symlink,system Another critical PHP configuration setting you need to check is that open_basedir is enabled. Especially if you're hosted on a server that also hosts other websites (known as shared hosting), if another account on the server is comprised and open_basedir is disabled, the attacker can potentially gain access to your files too. Naturally, Cloud customers needn't worry about either of these steps - we've already handled it for you! Recommendation: Review your PHP version and settings, or choose one of our cloud plans where we take care of this for you. So there we go - a brief overview of 8 common-sense ways you can better protect your community and its users. As software developers, we're constantly working to improve the behind-the-scenes security of our software. As an administrator, there's also a number of steps you should take to keep your community safe on the web. If you have any tips related to security, be sure to share them in the comments! Lire l’article complet
  27. PersonalMode

4.4 Création d'un tableau avec IPS

Si tu possèdes "Pages" tu peux créer des pages traditionnelles (genre HTML) mais surtout, et c'est ça le plus intéressant, tu peux créer des bases de données, avec des filtres, etc... l'idéal pour référencer des jeux Petits exemples : http://www.depeche-mode.be/paroles/ http://www.depeche-mode.be/tour/
  28. PersonalMode

ip.board 3.4 Login Impossible sur tout le forum

Je te suggère grandement de passer à une version plus récente @Shakes La version 3.x commence à dater... même la 4.0 n'est plus supportée par IPS (et même la 4.1 si je me trompe pas)
  29. PersonalMode

ip.board 3.4 Modification des liens d'image suite à https

Je tiens à rappeler que la section IP.Board concerne les versions 3.x Si vous utilisez les produits de la Suite Communautaire (à partir de la 4.0) il faut poster dans la section adéquate : https://www.invisionboard.fr/forums/forum/340-ips-community-suite-4x/ De plus, votre copyright IPS, bien que présent dans votre code source, est absent sur votre forum, ce qui n'est pas autorisé par IPS.
  1. Load more activity
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.